معرفی ناگت مرغ - 3 نکته برای انتخاب بهترین مدل ناگت مرغ

ناگت مرغ یکی از پرطرفدار ترین ناگت در دنیا به شمار می‌آید، فرآورده ای که از گوشت مرغ تهیه می شود. در بیشتر مواقع برای تولید آن از گوشت سینه مرغ استفاده می‌شود.

معرفی ناگت مرغ - 3 نکته برای انتخاب بهترین مدل ناگت مرغ

ناگت مرغ یکی از پرطرفدار ترین ناگت در دنیا به شمار می آید، فرآورده ای از گوشت مرغ می باشد و در بیشتر مواقع برای تولید آن از گوشت سینه مرغ استفاده می شود. علت این که از گوشت سینه مرغ برای تهیه ناگت استفاده می شود این است که این قسمت از گوشت مرغ به نسبت سایر قسمت ها زودتر پخته می شود و زمانی که شما برای سرو غذا عجله دارید لازم نیست زمان زیادی را متحمل شوید تا ناگت مغز پخت شود. این ناگت معمولا با 5 دقیقه حرارت دیدن آماده مصرف می شود و برای سرو عموما از کمی سس مایونز یا کچاپ و گوجه استفاده می شود.

ناگت مرغ چیست؟

ناگت مرغ یا لقمه مرغ یک محصول فراوری شده از گوشت مرغ است که برای تهیه اش سینه مرغ را چرخ کرده، در آرد سوخاری یا خمیرابه می غلتانند و سپس در روغن سرخ کرده یا تنوری می کنند. رستوران ها معمولاً برای ناگت های خود را در روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل سرخ می کنند. به احتمال زیاد اولین ناگت در بین تمامی انواع ناگت که به بازار مواد غذایی و سوپر مارکت ها راه پیدا کرده است ناگت های مرغ بوده است. این ناگت در دهه 1950 برای اولین بار توسط رابرت سی بیکر که دانشمندی در حوزه تغذیه بود و در دانشگاه کرنل یکی از معروف ترین دانشگاه های آمریکا مشغول به تدریس بود به نوعی اختراع شد و با تواضعی که داشت آن را به صورت ثبت نشده به عنوان یک فرایند پژوهشی در اختیار عموم قرار داد و اجازه داد هرکس هرطور که می خواهد و به هر شکلی که دوست دارد آن را بپزد.

ناگت

ارزش غذایی ناگت های مرغ

  • انرژی (کالری): 174 کیلوکالری
  • کربوهیدرات: 10.68 گرم
  • پروتئین: 12.81 گرم
  • چربی: 8.61 گرم
  • آب: 68.33 گرم
  • فیبر: 1.54 گرم
  • قند: 0.71 گرم
  • کلسترول: 30.20 میلی گرم

تفاوت ناگت و شنیسل مرغ در چیست؟

این دو غذای لذیذ را می توان با مرغ در سریع ترین زمان ممکن به راحتی در خانه تهیه کرد. اکثر مردم معمولا شنیسل را با گوشت مرغ تجربه کرده اند، درحالیکه شنیسل با گوشت، ماهی، بوقلمون، میگو و تهیه می شود. این دو غذا با هم متفاوت هستند، فرق شنیسل و ناگت های مرغ در این است که شنیسل، فیله مرغ ورقه شده که طعم دار شده و به همراه پودر سوخاری تهیه می شود. درحالیکه برای تهیه ناگت، باید مرغ کاملا چرخ و پوره شود، سپس با ادویه و مخلفات دیگر آماده می شود. یکی دیگر از تفاوت ناگت و شنیسل این است که شما می توانید ناگت را به هر مدل و شکل دلخواه، کوچک یا بزرگ درست کنید اما شنیسل در اندازه های بزرگتر با ضخامت کمتر تهیه می شود.

مضرات ناگت

  • ١٠٠ گرم ناگت بین ۸/۰ و ۵/۱ گرم نمک دارد که بطور متوسط ۲۰ درصد نیاز روزانه ما (۶ گرم) را تشکیل می دهد. توصیه می کنیم در حین خرید محصول به ترکیبات آن دقت کنید.
  • محصولاتی انتخاب کنید که میزان نمک موجود در آن در هر ۱۰۰ گرم بیش از ۱ گرم نباشد اما مطمئن باشید که میزان نمک موجود در ناگت هایی که در فست فودها میل می کنید بیش از ۱ گرم است.
  • اگر دچار فشار خون بالا هستید و ناگت مصرف کرده اید حواستان باشد آن روز از مصرف دیگر مواد غذایی صنعتی یا سوسیس و کالباس بپرهیزید و مصرف پنیر را محدود کنید.

انواع ناگت مرغ کدام هستند؟

انواع ناگت مرغ تنها در برخی ترکیب ها با هم تفاوت دارند. در واقع ناگت های مرغ بر اساس سینه مرغ تهیه می شوند با این حال ممکن است برخی از کمپانی های تولید کننده ترکیبات دیگری را در داخل ناگتها قرار دهند. استفاده از ادویه های مخصوص باعث می شود که طعم های ارائه شده با هم متفاوت باشند. استفاده از طعم دهنده هایی مانند سیر، یا طعم دهنده های تند باعث شده اند که مدل های مختلفی از این ناگت ها تولید و روانه بازار شود. در واقع باید به این موضوع اشاره کرد که ناگت محصولی است که از درصدهای مختلف گوشت قرمز یا سفید چرخ شده همراه پیاز، نشاسته، روغن، آرد سوخاری، پودر تخم مرغ، نمک، ادویه جات و ترکیبات خوراکی دیگر تهیه می شود. معمولا در این محصولات، از گوشت تازه یا گوشت مرغ های کمی پیر و تخم گذار یا گوشت دام هایی که چندان مناسب بازار نیستند تحت نظارت سازمان دامپزشکی استفاده می شود.

انواع

البته نباید فکر کنید که همه تولیدکنندگان خود را متعهد می دانند که محصولاتی با کیفیت بالا تولید کنند. برای نمونه شاید وقتی روی بسته بندی برخی از این قبیل محصولات ۷۰ یا ۸۰ درصد گوشت درج شده باشد همه ما این طور متوجه شویم که گوشت از نوع خالص و از قسمت مرغوب دام یا طیور است. در حالی که این موضوع می تواند مفهوم دیگری نیز داشته باشد. احتمال دارد این درصد گوشت، مخلوطی از گوشت مرغوب همراه پوست و دیگر احشای حیوان باشد. جالب آنکه این قبیل فرآورده ها به دلیل مقدار زیاد چربی امعاء و احشای به کار رفته بسیار خوشمزه و لذیذ تر از فیله یا گوشت لخم تازه هستند، به همین دلیل هم است که میل افراد خصوصا کودکان و نوجوانان به مصرف این نوع محصولات بیشتر است. در نتیجه ممکن است یک ناگت به مقدار 60 درصد سینه مرغ پیدا کنید. مابقی مواد تشکیل دهنده شامل آرد های سوخاری، طعم دهنده ها، مواد افزودنی نگهدارنده و در برخی موارد چربی، بخش های غضروفی مرغ و دیگر بخش های مرغ باشد.


بهترین مدل ناگت مرغ کدام است؟

  • انتخاب بهترین مدل ناگت مرغ از بین برند ها کار دشواری است. ممکن است برندهای شناخته شده کیفیت کمتری داشته باشند. برخی از برند ها نیز هستند که ناگت ها را بر اساس مقدار درصد مرغ دسته بندی کرده و به فروش می رسانند. در واقع اهرم اصلی مشخص کننده قیمت ناگت های مرغ، خود مرغ در بازار است و هر چه قیمت مرغ افزایش پیدا کند و قیمت ناگت مرغ نیز افزایش پیدا می کند.
  • با توجه به این موضوع می توان گفت که برخی خانواده ها به دلیل مسائل اقتصادی، خود را قادر به خرید گوشت، مرغ و ماهی تازه نمی دانند و ترجیح می دهند که از این نوع فرآورده ها استفاده کنند؛ اما خوب است بدانید قسمتی از حجم این محصولات را پیاز، نشاسته و آرد سوخاری تشکیل می دهد.
  • در خصوص کیفیت پروتئین داخل ناگت های مرغ هم باید به این موضوع اشاره کرد که گوشت سفید مرغ پخته شده حدود 26 درصد پروتئین دارد در حالی که ناگت های با کیفیت بین 10 تا 18 درصد و اکثر آنها بین 13 تا 14 درصد پروتئین دارند. این تفاوت نشان می دهد که ناگت ها صرفاً از مرغ تشکیل نشده اند.

قیمت ناگت مرغ چقدر است؟

قیمت ناگت مرغ در بازار متاثر از قیمت مرغ است. هر موقع که قیمت مرغ افزایش پیدا می کند، قیمت ناگت مرغ هم افزایش پیدا میکند. در نتیجه ممکن است شما در بسته بندی ها و برند ها شاهد قیمت های مختلف باشید. با این حال به قیمت ناگت ها به مراتب از گیتا گوشت مرغ کمتر است.

نکته ای که در قیمت ناگت ها باید به آن توجه شود این است که این ناگت ها به اصطلاح گوشت خالص هستند و در آنها دیگر خبری از پوست، استخوان نیست. در نتیجه نسبت به مرغ ها اصلا دور ریز ندارند. همچنین فرآیند طبخ و استفاده از آنها به مراتب ساده تر بوده و در 5 دقیقه آماده خوردن می شوند. در نتیجه ممکن است یک بسته نیم کیلویی ناگت نزدیک به 100 هزار تومان قیمت داشته باشد. البته این قیمت ها برای زمانی است که این مقاله روی سایت درج شده است و ممکن است در آینده و قیمت ها افزایش داشته باشد!


قیمت


خرید ناگت مرغ به صورت آنلاین

خرید ناگت مرغ به صورت انلاین به آسانی امکان پذیر است. شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن بامو مارکت و همچنین سایت بامو مارکت نسبت به خرید آنلاین این محصول اقدام نمایید. ناگت های مرغ یک غذای کامل و سالم برای تمام افراد است. اگر دانشجو، کارمند و خانه دار، یا حتی مغازه دار هستید می توانید از ناگت های مرغ به عنوان یک وعده غذایی اصلی استفاده کنید. همچنین ناگت های مرغ به عنوان یکی از غذا های مجلسی می تواند در مهمانی ها و مراسم ها و تولد ها و دورهمی های شبانه به راحتی مورد استفاده قرار گیرد. طعم خوب و ظاهر عالی آن باعث جذب سخت گیر ترین کودکان نیز می شود. در نتیجه می تواند یک وعده غذایی مناسب و کارآمد باشد. البته باید با توجه به موارد ذکر شده درباره در مصرف آن دقت کنید. به نحوی که طبق گفته کارشناسان تغذیه مصرف هفتگی یک بار آن کاملا مناسب و در قاعده است.


خرید


معرفی سوپر مارکت آنلاین اراک- بامو مارکت

سوپر مارکت آنلاین اراک که با نام بامو مارکت شناخته می شود به عنوان بهترین سوپر مارکت آنلاین در استان مرکزی فعالیت می کند. شما میتوانید به راحتی با استفاده از سایت و یا اپلیکیشن این سوپر مارکت نسبت به خرید آنلاین خود اقدام نمایید. همچنین می توانید از تخفیف های باورنکردنی این مجموعه مطلع شده و از آنها استفاده کنید.


نظر کاربران