طرز تهیه پف فیل خوشمزه در خانه – 9 طعم مختلف از پاپ کورن!

پف فیل یا همان پاپکورن (پاپ کورن یا ذرت بو داده شده) را همه میشناسیم. پاپ کورن خیلی سریع آماده میشود و طرز تهیه آن هم بسیار ساده است. پاپکورن انواع مختلفی دارد و یکی از تنقلات خوب و خوشمزه در مهمانی ها و اوقات فراغت به حساب می آید.

طرز تهیه پف فیل خوشمزه در خانه – 9 طعم مختلف از پاپ کورن!

خواص پاپ کورن، قبل از اینکه در خصوص تهیه پاپ کورن به روش های مختلف صحبت کنیم بهتر است که در خصوص خواص آن صحبت کنیم. برخی از این خواس عبارتند از:

  • پاپ کورن یا همان پف فیل، بیشتر از اسفناج آهن دارد و یک خوراکی مفید برای افرادی به شمار می رود که دچار کم خونی هستند.
  • از جمله خواص بی نظیر پاپکورن برای سلامتی این است که سرشار از فسفر و پروتئین است به همین خاطر نسبت به سایر میان وعده های فست فودی یک خوراکی مفید محسوب می شود.
  • اگر در حال وزن کم کردن و گرفتن انواع رژیم های لاغری هستید حتما پاپکورن را در وعده های غذایی روزانه بگنجانید.
  • پفیلا ضد استرس است.
  • به خاطر کلسیم از پوکی استخوان جلوگیری می کند و برای دندان ها مفید است.
  • به خاطر پروتئینش عضله ساز است و برای کسانی که بدنسازی می کنند بسیار مفید است.
  • از خواص پاپ کورن برای درمان چاقی میتوان اشاره کرد، پاپکورن به خاطر فیبر فراوانی که دارد مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد.
  • پاپ کورن برای زنان باردار هم مفید است چون باعث رشد جنین می شود و از دیابت بارداری پیشگیری می کند.

خواص



نکته های مهم:

  • برای درست کردن یک پاپ کورن خانگی خوشمزه نیاز به دستگاه پاپکورن ساز ندارید و باید از ذرت مرغوب استفاده کنید چون علت پف نکردن پفیلا کهنه بودن و ماندگی ذرت است.
  • قابلمه خیلی بزرگ برای تهیه پاپکورن نیاز نیست. قابله های دونفره کفایت می کند.
  • قابلمه و شعله گاز باید با هم تناسب داشته باشند. قابلمه های بزرگ روی شعله های کوچک باعث می شود که مرکز قابلمه داغ شده و پف فیل در آن منطقه زودتر بسوزد.
  • برای تهیه پاپ کورن نیاز نیست قابلمه و روغن خیلی داغ شده و سپس ذرت ها اضافه شوند، این روش برای سرخ کردنی ها استفاده می شود!
  • برای تهیه پف فیل نیازی نیست قابلمه را خیلی تکان بدهید. تکان دادن قابلمه باعث تف داده شدن دانه های ذرت می شود. همان ابتدای کار دو بار تکان بدهید تا روغن به همه ذرت ها برسد!
  • برای تهیه پف فیل نیازی به قرار دادن آبکش، درب چوبی و هر چیز دیگری روی قابلمه نیست و همان درب قابلمه کفایت می کند!
  • به محض اینکه قابلمه رو روی شعله قرار دادید روغن را اضافه کرده و سپس 10 ثانیه صبر کنید و ذرت را اضافه کنید. دوبار تکان بدهید کافی است!
  • حتما از ذرت مخصوص پفیلا که خشک است استفاده کنید. ذرت های بزرگتر مخصوص سالاد و ذرت مکزیکی است!
  • از کره استفاده نکنید چرا که زود می سوزد و بوی بدی به پاپکورن می دهد.
  • نیازی به اضافه کردن اب و هیچ مایع دیگری در فرایند طبخ پف فیل نیست!
  • روغن به قدری بریزید که کف قابلمه شما را میتواند پوشش دهد.

معرفی 9 طعم مختلف از پاپ کورن

در اینجا به شما 9 طعم مختلف از پاپ کورن را معرفی می کنیم. شما می توانید بر اساس سلیقه خود یکی از این طعم ها را به راحتی در منزل درست کنید .

طرز تهیه پاپ کورن ساده نمکی

در ابتدا به سراغ ساده ترین نوع پف فیل می رویم. پاپکورن ساده نمکی!

مواد لازم:

  • ذرت تازه و مرغوب خشک
  • روغن: به مقدار لازم
  • نمک: به مقدار کافی

طرز تهیه:

. ذرت ها را در مخلوط روغن بریزید و کف قابلمه پخش کنید تا در یک سطح قرار بگیرند، به مقدار لازم نمک بریزید و حالا حرارت را روی متوسط قرار دهید و صبر کنید تا ذرت ها بترکند!


طرز تهیه پاپ کورن فلفلی

/

برای پاپ کورن یا پف فیل ساده با طعم نمک و فلفل، از همان ابتدا فقط نمک را روی ذرت ها بریزید تا طعم نمک بگیرند. سپس بعد از آماده شدن ذرت به مقدار دلخواه فلفل روی پاپکورن داغ بپاشید و قابلمه را به چپ و راست تکان دهید تا طعم بگیرند.


طرز تهیه پاپکورن کچاپی

برای پاپ کورن کچاپی همان ابتدا نمک ذرت ها را اندازه کنید و سپس بلافاصله بعد از آماده شدن روی پفیلا ها پودر گوجه خشک الک کنید (شعله باید خاموش باشد که پودر گوجه نسوزد) خیلی سریع درب قابلمه را بگذارید و آن را به چپ و راست تکان دهید تا تمام پاپ کورن ها به پودر گوجه آغشته شوند. اگر پفیلا ها سرد باشند پودر گوجه به آن ها نمی چسبد.


طرز تهیه پف فیل پنیری

برای درست کردن پاپ کورن یا پف فیل پنیری همان ابتدا نمک ذرت را اندازه کنید و بعد از آماده شدن پفیلا و بلافاصله بعد از خاموش کردن گاز روی پاپکورن ها پودر پنیر پارمزان بپاشید و به همان ترتیب قابلمه را به چپ و راست تکان دهید. بهتر است ظرف پفیلا را چند دقیقه داخل فر داغ بگذارید تا پنیر خوب آب شود. اگر طعم پنیر چدار را دوست دارید مقداری پنیر چدار رنده شده روی پفیلا های داغ بریزید و سپس برای چند دقیقه پاپکورن های پنیری را در سینی فر بریزید یا در مایکروفر بگذارید تا پنیرها آب شوند.


طرز تهیه پاپ کورن سرکه ای

/

برای درست کردن پاپ کورن سرکه ای بعد از آماده شدن پاپکورن روی آن ها سرکه اسپری کنید و قابلمه را به چپ و راست تکان دهید تا تمام ذرت ها به سرکه آغشته شوند. سپس ظرف پاپکورن را چند دقیقه در فر داغ بگذارید.


طرز تهیه پاپ کورن کاراملی

برای درست کردن پفیلا کاراملی به این ترتیب عمل کنید:

مواد لازم برای سس کارامل

  • روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه ای: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر سفید: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا به همان ترتیب گفته شده پاپ کورن ها را با روغن مایع و نمک آماده کنید. سپس سس کارامل را آماده کنید. روغن مایع و شکر و آب را روی شعله متوسط گاز بگذارید تا شکر در آب و روغن حل شود. در این مدت مدام با قاشق چوبی این ترکیب را هم بزنید. زمانی که سس طلایی رنگ شد و غلظت پیدا کرد آماده است. در این مرحله پاپکورن ها را به سس کارامل اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام پاپ کورن ها به سس آغشته شوند. پاپکورن کاراملی شما به همین راحتی آماده است.


طرز تهیه پاپ کورن کره ای

برای تهیه این پاپ کورن باید وقتی پاپکورن آماده شد اون رو داخل ظرف دردار قرار بدید. بعد مقداری کره رو روی پفیلا داغ رنده کنید و ترجیحا چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدید.


طرز تهیه پاپ کورن لیمویی

/

بعد از آماده شدن پاپکورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک باهم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها اسپری کرده و چند دقیقه داخل فر از قبل گرم شده، قرار بدید.


طرز تهیه پاپ کورن شکلاتی

مقداری پودر کاکائو و شکر رو مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپکورن اون رو داخل کیسه کاغذی بریزید و پودر رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید.


خرید ذرت تازه و خشک شده

شما می توانید برای خرید انواع ذرت تازه و خشک شده مرغوب از سوپر مارکت ها اقدام کنید. با این حال خرید از سوپر مارکت ها برای تهیه این پفیلا ها ممکن است زمان بر باشد. شما میتوانید به راحتی و با استفاده از اپلیکیشن و سایت بامومارکت به عنوان بهترین سوپر مارکت آنلاین اراک اقدام به خرید ذرت خود نمایید. نکته قابل توجه این است که محصولات ارائه شده در بامو مارکت در بهترین کیفیت و بهترین قیمت بوده و شما میتواند به راحتی از خانه خود این مواد غذایی را سفارش داده و توسط پیک مخصوص درب منزل یا محل کار و یا حتی خوابگاه دانشجویی خود دریافت کنید.

/


معرفی سوپر مارکت آنلاین اراک بامو مارک

بامو مارکت به عنوان بهترین سوپر مارکت آنلاین اراک شناخته می شود. این مجموعه به خوبی توانسته در شهر اراک خدمات خود را به صورت دیجیتالی ارائه دهد. همین امر هم باعث شده که مشتریان و کاربران زیادی از این فروشگاه خرید و استفاده نمایند. ارائه طرح های تشویقی برای جلب رضایت مشتریان یک یاز راه کارهای این مجموعه است. با این حال این مجموعه برای کسب و کار های اینتنرتی که در اولراه هستند نیز راه کار هایی را به صورت مقالات ارائه داده است. شما می توانید به راحتی با مراجعه به بخش بلاک این مجموعه راه کار های مختلف ارائه شده را مطالعه کنید تا بتوانید کسب و کار خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت راه اندازی کنید.


نظر کاربران