جو دو سر – معرفی 9 مورد از خواص جو دوسر به عنوان غذای رژیمی

جو دو سر در رژیم لاغری مانند یک میانبر است! این ماده غذایی که غالباً به شکل پودر مصرف می‌شود، تاثیر خوبی در رژیم‌های لاغری ورزشی دارد.

جو دو سر – معرفی 9 مورد از خواص جو دوسر به عنوان غذای رژیمی

جو دو سر آن قدر فواید مثبت دارد که محققین آزمایشات متعددی برای شناخت بهتر این ماده غذایی انجام داده اند. در واقع جودوسر یک ماده غذایی بسیار محبوب است که اغلب به عنوان وعده غذایی صبحانه مصرف می شود. این نوع جو، در واقع نوعی غلات کامل بدون گلوتن است و انواع مختلفی دارد. امروژه پژوهشگران و پزشکان معتقد هستند، این ماده غذایی می تواند برای سلامتی بدن موثر باشد.


جو دو سر چیست؟

جودوسر نوعی غلات است و معمولا به عنوان یک وعده غذایی صبحانه مغذی مصرف می شود. این ماده غذایی به شکل های مختلف مثل پرک شده، بلغور و مواردی مانند این مصرف می شود. طی چند سال اخیر، مردم روش های جدیدی برای مصرف این ماده غذایی پیدا کرده اند. به عنوان مثال هنگام پخت فرنی، کیک و شیرینی، نان، سوپ و مواردی مانند این، از این محصول استفاده می کنند. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این غلات، سالم و مفید بودن آن است. پژوهش های مختلفی نشان داده است که ترکیبات موجود در جودوسر، می توانند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنند.

در هر ۱۰۰ گرم جو دوسر ترکیبات زیر وجود دارد:

  • کالری: ۳۸۹ گرم
  • آب: ۸ درصد
  • پروتئین: ۱۶٫۹ گرم
  • کربوهیدرات: ۶۶٫۳ گرم
  • شکر: ۰ گرم
  • فیبر: ۱۰٫۶ گرم
  • چربی: ۶٫۹ گرم

برای اینکه بیشتر با این محصول فوق العاده آشنا شویم، بیایید به مواد سازنده آن نگاهی بیندازیم:

فسفر، آهن، منگنز، منیزیم، روی، اسید فولیک، ویتامین ب 1، ویتامین ب 5، مس، کلسیم، پتاسیم، فیبر، چربی مفید و پروتئین بخشی از ویتامین ها و مواد موجود در این ماده غذایی هستند.

نکته مهم: مواد تشکیل دهنده جو دوسر، در بهترین اندازه ها قرار دارند تا بهترین خواص را به شما منتقل کنند؛ یعنی تمامی این مواد به مقدار منسبا و با تناسب عالی در کنار هم قرار گرفته اند. با این حساب، این ماده غذایی یک خوراکی مقوی است.


جو


تفاوت جو با جو دو سر

جو و جو دوسر، دو نوع مختلف از غلات هستند که در سرتاسر جهان پرورش داده می شود و قسمت مهمی از تغذیه مردم به حساب می آید. این غلات نه تنها توسط انسان ها، بلکه توسط دام ها نیز مصرف می شود. وقتی صحبت از استفاده، کاشت و ارزش غذایی و خواص جو دوسر و جو می شود، باید بگوییم که این دو با یکدیگر متفاوت هستند.

تفاوت جو و جو دوسر چیست؟

  • تفاوت شماره 1 جو و جودوسر از نظر ارزش غذایی متفاوت هستند. جو دوسر بدون شک مغذی و سالم است و بسیاری از اوقات به عنوان غلات صبحانه (اوت میل) استفاده می شود. با این حال، جودوسر از نظر ارزش غذایی نمی تواند از خود جو جلو بیفتد. در حالی که هر دو پروتئین خوبی دارند، مقدار پروتئین جوی دوسر در هر وعده تقریباً نصف جو است. همچنین جو حاوی مقادیر زیادی فیبر است که سلامت دستگاه گوارش شما را تضمین می کند، اما جودوسر مقدار بسیار کمتری فیبر دارد؛ بنابراین می بینیم که به طور کلی خواص جوی دوسر کمتر از خواص جو است.
  • تفاوت شماره 2 مردم معمولاً خوردن جو دوسر برای صبحانه را ترجیح می دهند، زیرا برای شان خوشمزه تر و مغذی تر است؛ اما جو برای وعده صبحانه جالب نیست چرا که طعم شوری دارد و بیشتر برای آش و سوپ استفاده می شود.

بررسی خواص جو دو سر

خواص جو دو سر در رژیم لاغری محدود نمی شود. این ماده شگفت انگیز دارای خواص بسیار خوب دیگری هم هست. حتی اگر به فکر لاغر شدن نیستید، مصرف این ماده را در رژیم غذایی خود قرار دهید. برخی از خواص جودوسر به این شرح است:

  1. کنترل قند خون
  2. کنترل فشارخون
  3. دارای خواص آنتی اکسیدانی
  4. درمان یبوست
  5. کاهش خطر ابتلا به آسم
  6. تقویت سیستم گوارش
  7. دارای خواص ضد زخم معده
  8. تقویت سیستم ایمنی
  9. کاهش سطح کلسترول بد

بررسی


بررسی مضرات جو دوسر

بررسی مضرات جو دوسر نشان می دهد که این ماده غذایی معمولاً با عوارض چندانی همراه نیست و به عنوان یک ماده مغذی و سالم مصرف می شود. مطالعات نشان داده است جو دوسر می تواند بر افزایش یا کاهش وزن تاثیر داشته باشد. البته توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف این غلات، باعث بروز مشکلات گوناگون مثل سوء تغذیه، نفخ، ضعیف شدن بافت عضلانی و مواردی مانند این خواهد شد.

برخی موارد محدود گزارش شده به عنوان مضرات جو دوسر شامل موارد زیر می شود:

  • سوء تغذیه
  • نفخ
  • ضعیف شدن بافت عضلانی

رژیم لاغری با استفاده از جوی دو سر

جو دوسر در رژیم لاغری می تواند بسیار مفید باشد. شما چرا رژیم می گیرید؟ قطعاً برای اینکه لاغر شوید. این ماده غذایی یکی از مواد غذایی خوبی است که می تواند به شما در مسیر استفاده از رژیم لاغری ورزشی و کاهش وزن کمک کند.

نکته مهم:

لاغری در تمامی روش ها و مدل ها بر اساس این اصل استوار است: جذب کمتر انرژی و کربوهیدرات، کنترل اشتها و افزایش متابولیسم بدن.

نحوه مصرف جودوسر برای لاغری

نحوه مصرف این ماده غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر جودوسر به شکل درستی مصرف نشود، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و منجر به افزایش وزن شود. جالب است بدانید این ماده می تواند بر افزایش وزن نیز تاثیرگذار باشد. در ادامه نحوه مصرف این غلات برای لاغری را بیان می کنیم.

نکته مهم

برای اینکه زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید و وزن خود را کاهش دهید، پیشنهاد می کنیم جودوسر را به عنوان صبحانه مصرف کنید.

نحوه مصرف این غلات به صلاحدید متخصص تغذیه بستگی دارد؛ اما می توانید از روش زیر برای مصرف این ماده غذایی به عنوان صبحانه استفاده کنید:

  • مقدار کمی جو پرک شده تهیه کنید. یک فنجان از جوی دوسر را با سه فنجان آب یا شیر روی حرارت قرار دهید. حدود نیم ساعت صبر کنید و سپس چاشنی مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید. البته چاشنی نباید شامل مقدار زیادی شکر یا مواد غذایی چاق کننده باشد. بهتر است برای مصرف چاشنی با متخصص تغذیه مشورت کنید.
  • جودوسر را به عنوان یک وعده غذایی کامل در کنار مواد پروتئینی مثل سفیده تخم مرغ آب پز، ماست یونانی یا پودر پروتئین مصرف کنید.

نکته مهم: جو دو سر هم می تواند باعث لاغری شود و هم در صورت مصرف اشتباه می تواند باعث چاقی شود. به همین دلیل بهتر است که موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • برای لاغری بهتر است که این ماده در کنار برخی مواد مغذی مثل خرما، سیب، انجیر عسل و مواردی مانند این میل شود.
  • برای افزایش وزن بهتر است که این ماده غذایی همراه با شکلات، خامه و سایر ترکیبات سرشار از کالری مصرف شود.

رژیم


زمان مصرف جودوسر برای لاغر شدن

زمان مصرف این ماده برای لاغری اهمیت بسیار زیادی دارد. متخصصان تغذیه معتقد هستند مصرف این ماده غذایی در وعده صبحانه، انرژی لازم برای انجام کارهای روزمره را فراهم می کند. علاوه بر این، باعث احساس افزایش احساس سیری کاذب و کاهش اشتها طی روز خواهد شد. همین مسئله باعث می شود کمتر به سراغ مواد غذایی مضر بروید.

زمان مصرف جودوسر در هنگام ورزش کردن:

جو دو سر سرشار از فیبر است؛ بنابراین مصرف این غلات در وعده صبحانه، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز کمک می کند. اگر طی روز تمرینات ورزشی انجام می دهید، می توانید این ماده غذایی را تا یک یا دو ساعت قبل و بعد از تمرینات ورزشی میل کنید.


جودوسر چگونه باعث لاغری می شود؟

حال می توان به راحتی به این سوال پاسخ داد. در واقع این ماده غذایی باعث ایجاد فرایند های زیر دربدن شما می شود:

1- اشتهای شما را کنترل می کند.

تحقیقات نشان داده خوردن جو دوسر، باعث می شود که احساس سیری بسیار خوبی در بدن شکل بگیرد. در واقع با خوردن این ماده مفید، میل به مصرف غذای خود را کنترل خواهید کرد. فیبر موجود در این ماده غذایی باعث می شود که اشتها کنترل شده و میل به خوردن غذا بسیار کاهش پیدا کند.

2- جلوگیری از جذب کربوهیدرات بیش از اندازه

جو دوسر از جذب انرژی و کربوهیدرات بیش از اندازه نیز جلوگیری می کند. در جوی دوسر، ماده ای به نام بتاگلوکان وجود دارد. این ماده باعث می شود که غذا دیرتر هضم شود و بیشتر در معده بماند. این کار باعث می شود که دیرتر احساس گرسنگی و میل به غذا پیدا کنید. زمانی که کمتر گرسنه باشید، کمتر غذا می خورید و زودتر لاغر می شوید. این خاصیت جو دوسر در رژیم لاغری بسیار مهم است.

3- تامین انرژی مورد نیاز بدن

مصرف جو دوسر باعث تامین انرژی مورد نیاز در طول روز می شود. این ماده، با طولانی تر کردن فرایند هضم غذا، باعث جذب بهتر مواد مغذی می شود. از طرفی، انرژی مورد نیاز بدن را از طریق مواد معدنی مانند ویتامین های خانواده ب تأمین می کند. در هنگام رژیم لاغری باید به این نکته توجه داشته باشید که کمتر شدن حجم غذا باعث می شود که بدن احساس ضعف داشته باشد. این احساس ضعف باعث شکست خوردن بسیاری از افراد در رژیم لاغری می شود. علاوه بر این، انجام دادن فعالیت های روزمره بدون توان، بسیار طاقت فرسا خواهد بود. این ماده غذایی این مشکل را هم حل کرده است.

4 - چربی سوزی

تحقیقات نشان داده است که استفاده از جو دوسر در رژیم لاغری باعث افزایش سرعت چربی سوزی می شود. بتاگلوکان موجود در این ماده غذایی، هورمونی را ترشح می کند که این هورمون باعث چربی سوزی می شود. بد نیست بدانید برخی مدعی هستند که موضع چربی سوزی این هورمون، چربی های اطراف شکم است. چربی هایی که در این نواحی به سختی آب می شوند.


جودوسر


لاغری در 30 روز با استفاده از جوی دوسر

لاغری در 30 روز با استفاده از جوی دوسر به راحتی امکان پذیر است. با این حال باید توجه داشته باشید که اثرات رژیم غذایی جو از فردی به فرد، دیگر بسته به سن و متابولیسم متفاوت است. این مساله برای نوجوانان و افراد مسن توصیه نمی شود چون می تواند بسیار محدود کننده باشد. بسیاری از الگو های غذایی برای به دست آوردن فواید جو وجود دارد. در واقع مقدار چربی و نوع چربی و حتی سوخت و ساز بدن ها باهم متفاوت است. در نتیجه برنامه غذایی که ممکن است برای یک فرد مفید بوده و در یک ماه چندین کیلو از وزن او را کم کند ممکن است برای شما مفید نباشد باعث کاهش وزن کمتری شود.

در نتیجه اگر می خواهید جودوسر را به عنوان وعده غذایی مصرف کنید بهتر است که تنها یک وعده در روز را به این ماده غذایی اختصاص دهید. موارد زیر می تواند به شما برای داشتن یک رژیم لاغری در 30 روز با استفاده از جوی دوسر کمک کند.

گزینه های صبحگاهی، صبحانه ی پیشنهادی در رژیم لاغری در 30 روز با استفاده از جوی دوسر:

  • گزینه شماره 1 سه قاشق سوپ خوری جو، یک فنجان شیر بدون چربی و یک قاشق سوپ خوری کشمش
  • گزینه شماره 2 یک فنجان جو، شیر گیاهی و اسموتی موز
  • گزینه شماره 3 یک کاسه جو با آجیل و کشمش
  • گزینه شماره 4 سه قاشق سوپ خوری جو و یک فنجان میوه خرد شده
  • گزینه شماره 5 یک فنجان ماست یونانی با دو قاشق سوپ خوری جو

ناهار پیشنهادی در رژیم لاغری در 30 روز با استفاده از جوی دوسر

  • گزینه شماره 1 سالاد سبزیجات سبز که با روغن زیتون و فلفل مزه دار می شود، یک قاشق سوپ خوری جو و یک تکه کوچک مرغ
  • گزینه شماره 2 سوپ جو و بخشی از سینه مرغ بریان
  • گزینه شماره 3 سه قاشق سوپ خوری جو دو سر و یک کاسه سالاد ترکیبی با مرغ خرد شده
  • گزینه شماره 4 سه قاشق سوپ خوری جو دو سر و سالاد با گوجه فرنگی، کاهو و مارچوبه
  • گزینه شماره 5 یک بشقاب متوسط از سبزیجات سرخ شده، بخشی از مرغ و یک فنجان شیر جو

شام پیشنهادی در رژیم لاغری در 30 روز با استفاده از جوی دوسر

  • گزینه شماره 1 ماست یونانی با دو قاشق سوپ خوری جو و یک عدد سیب
  • گزینه شماره 2 یک کاسه سالاد سبز و یک فنجان شیر بدون چربی با جو
  • گزینه شماره 3 سوپ مرغ با سبزیجات و سه قاشق سوپ خوری آرد جوی دوسر
  • گزینه شماره 4 تکه ای از مرغ، یک بشقاب سبزیجات پخته و سه قاشق سوپ خوری جو
  • گزینه شماره 5 یک کاسه سوپ اسفناج با یک تخم مرغ پخته شده و یک فنجان جوی دو سر

لاغری


معرفی بامو مارکت

سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت این اطمینان را به شما می دهد که بهترین محصولات و سالم ترین ها را برای شما فراهم آورده است. شما می توانید محصول مورد نظر خود را به آسودگی انتخاب کنید و به سبد خرید خود بیافزایید و بعد از پرداخت آسان محصول خود را در درب منزل و یا محل کار خود دریافت کنید. شما با خرید از بامو مارکت می توانید از تخفیف ها و مزایای خاص استفاده کنید.

خرید جو دو سر از سوپر مارکت آنلاین

خرید جو دو سر از سوپر مارکت آنلاین به راحتی امکان پذیر است. شما میتوانید این ماده غذایی را به صورت پودر و دانه های جوی دو سر تهیه نمایید. این ماده غذایی در بسته بندی های بهداشتی و به صورت خشک عرضه می شود. همچنین در صورتی که میخواهید فرزندتان شما از این ماده غذایی استفاده کنند می تواند از مدل های جدید آن که به صورت بیسکوئیت و حتی کیک تهیه شده اند استفاده کنید.

خرید جو دو سر از سوپر مارکت آنلاین تنها با چند کلیک امکان پذیر است. فرقی نمیکند که در کجای شهر اراک یا استان مرکزی و یا حتی ایران باشید. می توانید این ماده غذایی و حتی محصولات جدید آن مانند انواع بیسکویت ها و میان وعده های سالم را از فروشگاه بامو مارکت سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن ان را دریافت کنید.

خرید

خرید آنلاین جو دو سر از سوپر مارکت آنلاین اراک

حال که به خوبی با جوی دوسر آشنا شدید وقت آن که به راحتی نسبت به خرید آن اقدام نمایید؛ فرقی نمی کند در کجای ایران هستید، سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت می تواند به راحتی محصول خریداری شده توسط شما را به محل زندگی شما ارسال کند. شما می توانید با مراجعه به صفحه ی هر محصول در سایت یا اپلیکیشن بامو مارکت، مشخصات و قیمت آن را بررسی کرده و عکس محصول را مشاهده نمایید و در صورت تمایل از این محصول خرید آنلاین انجام دهید.

خرید آنلاین جو دو سر از سوپر مارکت آنلاین اراک در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود. در نتیجه می توانید به راحتی زمانی که در منزل، محل کار و یا حتی در باشگاه ورزشی مشغول تمرین هستید سفارش خود را ثبت کرده و آن را درب منزل، محل کار و حتی باشگاه خود دریافت کنید.


نظر کاربران