تاریخ مصرف مواد غذایی، گزینه ای مهم که باید به آن توجه شود

تاریخ مصرف مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال آنطور که باید به آن توجه نمی شود. شاید از خود بپرسید که ما همیشه تاریخ مواد غذایی را چک می کنیم و بعد خرید می کنیم، اما این کار به تنهایی کافی است؟ برای اینکه به نکات مهم تاریخ مصرف کالا به خوبی آشنا شوید همراه ما باشید.

تاریخ مصرف مواد غذایی، گزینه ای مهم که باید به آن توجه شود

یکی از چیزهایی که باید به خوبی به آن توجه کنید این است که شما تا چه زمانی این ماده غذایی را نگه می دارید؟ آیا این تاریخ از زمان باز شدن بسته بندی و درب مواد غذایی هم حساب می شود و یا فقط برای مواد غذایی پلمپ کاربرد دارد؟ آیا با بهترین تاریخ مصرف و یا تاریخ مصرف بعد از باز شدن پلمپ مواد غذایی آشنایی دارید؟ برای اینکه جواب این سؤال ها را پیدا کنید همراه ما باشید.

تاریخ مصرف مواد غذایی، مفهوم هایی که به آنها توجه نمی شود

هر تاریخ درج شده روی مواد غذایی به معنی تاریخ مصرف مواد غذایی نیست. در برخی از بسته بندی ها شما علاوه بر تاریخ تولید و تاریخ انقضاء تاریخ های دیگری هم مشاهده می کنید. به عنوان مثال اگر خدایی نکرده دارو مصرف کرده باشید به خوبی این تاریخ به شما نمایش داده می شود اما در مواد غذایی اینگونه نیست. به عنوان مثال در دارویی مانند شربت فاصله تاریخ تولید تا تاریخ انقضا مثلا 2 سال است اما روی بسته بندی نوشته شده از زمان باز کردن درب شیشه شربت تنها یک ماه فرصت دارید آن را مصرف کنید! به همین ترتیب هم روی برخی از مواد غذایی هم تاریخ هایی نوشته می شود که بهترین زمان مصرف مواد غذای را نوشته است.

تاریخ


بگذارید کمی راحت تر صحبت کنیم! تاریخ مصرف مواد غذایی که با نام تاریخ انقضا شناخته می شود به این معنی است که این ماده غذایی بعد از این تاریخ دیگر فاسد شده و حتی اگر بسته بندی آن باز هم نشود دیگر قابل مصرف نبوده و باید دور ریخته شود. در واقع بعد از این تاریخ مواد غذایی داخل بسته بندی کیفیت خود را از دست می دهند و حتی خوردن آنها بعد از این تاریخ ممکن است خطرناک باشد.

تاریخ مصرف مواد غذایی بعد از باز شدن درب و یا بسته بندی آن ها

یکی از نکات مهمی که باید به آنها توجه شود این است که یک ماده غذایی بعد از باز شدن درب بسته اش تا چه زمانی قابل استفاده است؟ به عنوان مثال یک قوطی رب تا 2 سال تاریخ انقضا دارد اما این به شرطی است که درب آن پلمپ باشد. به محض باز شدن درب قوطی رب مدت زمان مصرف آن چقدر است؟
جواب دادن به این سؤال کمی سخت است. بر اساس مصرف خانوار ها ممکن است یک قوطی رب در عرض دو هفته و یا یک ماه تمام شود؛ اما برای خانواده های کم جمعیت چطور باید این تاریخ محاسبه شود؟ برای اینکه با بهترین تاریخ مصرف مواد غذایی بیشتر آشنا شوید بهتر است نگاهی به مواد زیر بیاندازید:

  • گوشت در یخچال و فریزر
    اگر گوشت خریداری کنید و بسته بندی پلمپ آن را باز کنید تنها 2 الی 3 روز می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید. اگر گوشت را فریز کنید می توانید تا 3 الی 4 ماه از آن نگهداری کنید. در یخچال گوشت بعد از 2 الی 3 روز شروع به خشک شدن می کند و رنگ روی گوشت تغییر می کند. در فریزر هم بعد از 4 ماه مواد مغذی داخل گوشت کم کم خاصیت خود را از دست داده و از بین میروند.
  • سوسیس
    تاریخ مصرف مواد غذایی مانند سوسیس از اهمیت بالایی بر خوردار است .اگر سوسیس خریداری کنید و بسته بندی پلاستیکی روی آن را باز کنید به عنوان مثال یک سوسیس نصفه مصرف کنید و نیمی دیگر از آن را در یخچال نگهداری کنید تنها می توانید 2 روز آن را در یخچال نگهداری کنید و بعد از 2 روز سوسیس رنگ طبیعی خود را از دست می دهد. اگر آن را در فریزر نگهداری کنید تنها 1 الی 2 ماه می توانید آن را در حالت فریز شده نگه داری کنید. در خصوص سوسیس پخته شده شما می توانید آن را 4 الی 6 روز در یخچال نگهداری کنید و بعد از آن مواد غذایی داخل آن شروع به فاسد شدن می کنند.
  • خامه
    برای مصرف خامه باید خیلی دقت کنید. اگر درب بسته بندی آن باز شود تنها 7 روز برای مصرف آن زمان دارید و به هیچ عنوان نباید در فریزر قرار گیرد. بعد از این مدت خامه به شدت فاسد شده و برای بدن مخصوصاً کودکان بسیار خطرناک است.
  • پنیر
    اگر پنیر در آب نمک قرار نگیرد و از بسته بندی خود خارج شود بیشتر از 3 روز در یخچال دوام نمی آورد و رنگ روی آن زرد شده و شروع به ترش شدن و فاسد شدن می کند.
  • بستنی
    بستنی را نباید اصلاً در یخچال قرار دهید و باید حتماً در فریزر قرار داده شود. بستنی را نمی توان بیش از 1 الی 2 ماه در فریزر قرار داد و بعد از آن بستنی به صورت کامل یخ زده و خاصیت های غذایی خود را به کل از دست می دهد.

تاریخ

  • تخم مرغ
    یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی در ایران تخم مرغ است. چند سالی است روی آن تاریخ مصرف مواد غذایی درج می شود منتها این تاریخ برای زمانی است که تخم مرغ در فضای باز و خارج از یخچال باشد چرا که آب درون مایع سفیده تخم مرغ به سرعت تبخیر شده و تخم مرغ خشک می شود. اما اگر در داخل یخچال قرار گیرد شما می توانید آن را تا 25 روز در یخچال نگهداری کنید. نکته مهم برای تخم مرغ این است که به هیچ عنوان تخم مرغ خام، پخته و یا آب پز شده را فریز نکنید!
  • میوه و سبزیجات
    تاریخ مصرف مواد غذایی خام ماننده میوه وسبزی به نوع میوه ها و سبزی ها بستگی دارد. میوه ها و سبزیجات تر را در یخچال تنها می توانید تا 5 روز نگهداری کنید و بعد از آن شروع به خشک شدن می کنند. اگر سبزی را بشورید و دریخچال قرار دهید بعد از 3 روز شروع به خراب شدن می کند . نکته مهم این است که به هیچ عنوان سبزی و میوه را فریز نکنید و در صورتی که میخواهید سبزیجات را فریز کنید باید آنها را به اصطلاح بپزید تا خاصیت آنها حفظ شود.
  • انواع سس
    تاریخ مصرف مواد غذایی مانند سس بسیار طولانی است . زمانی که درب بسته بندی سس باز شود شما می توانید آن را در یخچال قرار داده و تا 4 ماه از آن استفاده کنید. هیچ سسی را در فریزر قرار ندهید.
  • ماکارونی
    بسته بندی ماکارونی اگر باز شود باید ظرف مدت 3 هفته روز مصرف شود. فرقی نمی کند چه مدل ماکارونی را خریداری کرده اید بسته بندی آن باز شود باید تا 3 هفته روز مصرف شود. در غیر این صورت ماکارونی خاصیت خود را از دست داده و کم کم شروع به ترش شدن می کند.
  • ژله
    تاریخ مصرف مواد غذایی خشک و پودری بسیار بالا است . به عنوان مثال ژله اگر درب آن باز شود و از بسته بندی خارج شود تا 5 ماه در یخچال دوام می آورد. بعد از آن خاصیت ژله ای خود را از دست می دهد.

تاریخ

با توجه به مواد فوق مشخص می شود که تاریخ مصرف مواد غذایی تنها برای زمانی معنی دارد که بسته بندی آن باز نشده باشد و بعد از این که بسته بندی ان باز شد، باید در سریع ترین زمان ممکن مصرف شود. البته این تاریخ ها و روز هایی که ذکر شد در یخچال های مختلف ممکن است کمی تفاوت داشته باشد. در یخچال های خانگی جدید از تکنولوژی هایی استفاده می شود فرآیند فاسد شدن مواد غذایی به تأخیر بیافتد.
شما باید در هنگام خرید مواد غذایی از سوپر مارکت دقت کنید که این ماده غذایی را نهایت در چند روز مصرف میکنید. اگر می خواهید مواد غذایی را بیشتر نگهداری کنید نباید بسته بندی آن را باز کنید و با همان حالت پلمپ شده باید در یخچال قرار داده شوند.

خرید مواد غذایی با بهترین قیمت در سوپر مارکت آنلاین اراک

شما می توانید برای خرید مواد غذایی مناسب با بهترین قیمت ممکن به سوپر مارکت آنلاین اراک مراجعه کنید. این سوپر مارکت مواد غذایی خود را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین سوپر مارکت اراک

سوپر آنلاین بامو مارکت به عنوان بهترین سوپر مارکت اراک شناخته می شود. مواد غذایی متنوعی که در این سوپر مارکت عرضه می شود به راحتی تمام نیاز های شما را برطرف می کند. شما می توانید به راحتی به صورت حضوری ، تلفنی ، آنلاین و با استفاده از اپلیکیشن بامو مارکت از این سوپر مارکت خرید کرده و هزینه آن را به صورت آنلاین و یا حضوری پرداخت کنید. تاریخ مصرف مواد غذایی در این سوپر مارکت همگی بروز بوده و شما می توانید بر اساس متن بالا از انها استفاده کنید .

سوپر مارکت 24 ساعته اراک

سوپر مارکت آنلاین اراک که با نام بامو مارکت شناخته می شود به عنوان یک سوپر مارکت آنلاین 24 ساعته در اراک فعالیت می کند. شما می توانید در هر زمان از شبانه روز که نیاز دارید با استفاده از اپلیکیشن بامو مارکت و یا سایت بامو مارکت نسبت به خرید مواد غذایی و مایحتاج روزانه خود از این سوپر مارکت اقدام نمایید.

تاریخ


سؤالات متداول


بامو مارکت کجاست؟

بامو مارکت به عنوان بهترین سوپر مارکت آنلاین اراک شناخته شده و در شهر اراک فعالیت دارد. در حال حاضر این سوپر مارکت از طریق وب سایت و اپلیکیشن بامو مارکت در دسترس است و شما میتوانید نسبت به خرید مواد غذایی از این سوپر مارکت اقدام نمایید.


چطور از بامو مارکت خرید کنیم؟

برای خرید از سوپر مارکت آنلاین اراک به نام بامو مارکت تنها نیاز است که به وب سایت این مجموعه مراجعه کرده و یا اپلیکیشن این مجموعه را نصب کرده و در آن نسبت به خرید اقدام نمایید. در صورتی که از اپلیکیشن و سایت این مجموعه استفاده کنید می توانید از تخفیف ها و جشنواره های شگفت انگیز مناسبی استفاده کنید.


آیا خرید از سوپر مارکت آنلاین مطمئن است؟

بله شما می توانید به راحتی از سوپر مارکت آنلاین اراک بامو مارکت خرید کرده و به راحتی هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. برای آشنایی با خرید مواد غذایی به صورت آنلاین بهتر است مقاله آیا خرید اینترنتی از سوپر مارکت آنلاین اراک مقرون به صرفه است؟ را مطالعه نمایید.


بهترین هایپر مارکت آنلاین اراک کدام است؟

سوپر مارکت آنلاین اراک به نام بامو مارکت به عنوان بهترین هایپر مارکت در شهر اراک شناخته می شود. شما می توانید به راحتی از طریق سایت و اپلیکیشن این مجموعه اقدام به خرید نمایید.


نظر کاربران