انواع شکلات عید - معرفی 12 مدل - خرید شکلات از بامو مارکت

انواع شکلات عید به شما این امکان را می دهد که پذیرایی خوبی از میهمانان خود در این عید داشته باشید. در این مقاله با انواع شکلات ها آشنا می شوید. همراه ما باشید.

انواع شکلات عید - معرفی 12 مدل - خرید شکلات از بامو مارکت

انواع شکلات عید به شما این امکان را می دهد که پذیرایی خوبی از میهمانان خود در این عید داشته باشید. مصادف شدن عید امسال با ماه مبارک رمضان باعث می شود که یکی از بخش های مهم هر میهمانی ها در شب ها پذیرایی با شکلات باشد. شکلات، خوراکی پرطرفدار بین کودکان و بزرگسالان است. بیشتر ما هرازگاهی این خوراکی خوش طعم را می خریم، اما تنوع شکلات ها و بسته بندی های زیبای آنها، شاید ما را به این فکر بیندازد که شکلات خوب چه خصوصیاتی دارد و چطور می توانیم بهترین نوع آن را شناسایی کنیم.


شکلات چیست؟

قبل از اینکه در خصوص انواع شکلات عید صحبت کنیم بهتر است که کمی با خود شکلات ها آشنا شویم. در واقع هر شیرینی کوچکی که در ترکیب آن کره کاکائو، شیر و شکر به کار رفته باشد، شکلات نام دارد. در صنعت برای تهیه انواع شکلات از درصدهای مختلف پودر کاکائو، کره کاکائو، شکر، شیرخشک و مواد نگهدارنده و طعم دهنده استفاده می شود.

البته این را بدانید که در همه شکلات ها از کره کاکائو استفاده نمی شود. کره کاکائو به دلیل قیمت بالایی که دارد، دردرصدهای مختلف و در شکلات های گران قیمت استفاده می شود. شکلات هایی که این روزها با قیمت هایی به صرفه عرضه می شود، اغلب حاوی روغن های گیاهی همچون روغن پالم است که معادل یا جایگزین کره کاکائو شده است.


انواع شکلات عید

حال میتوان در خصوص انواع شکلات عید صحبت کرد. عید نوروز، باستانی ترین جشن ایرانیان، همواره با سنت ها و آداب و رسوم خاص خود همراه بوده است. یکی از این سنت ها، تهیه شیرینی، شکلات و آجیل در کنار سایر خوراکی های جشن نوروز است. شکلات نمادی از شیرینی، خوش شانسی و رزق و روزی است که در سفره های نوروز و دید و بازدیدهای ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد. در قدیم به جای شکلات های امروزی از نقل و شکلات شیرینی های محلی استفاده می شده است؛ اما امروزه ذائقه مردم تغییر کرده است. البته برخی از شیرینی های محلی هم به شدت گران هستند!

انواع

در نتیجه تنوع و طعم های مختلف شکلات، این خوراکی محبوب را به انتخابی ایده آل برای هدیه دادن به اقوام و دوستان در ایام عید تبدیل کرده است. در این مقاله، به بررسی انواع مختلف شکلات های مناسب عید نوروز خواهیم پرداخت و چند برند برتر ایرانی و خارجی در این بازار را معرفی می کنیم تا با انواع شکلات عید نوروز آشنا شوید.


معرفی انواع شکلات

در این بخش انواع شکلات را به شما معرفی می کنیم. با توجه به تنوع بالای شکلات ها شعی شده است که در این بخش دسته بندی ها تا حد امکان مناسب باشد. اگر بخواهیم بر اساس طعم و یا برند دسته بندی کنیم این لیست بی نهایت می شود. به همین دلیل برای راحتی کار لیست را با بخش های مختلف دسته بندی می کنیم.

شکلات تلخ

شکلات

این شکلات رنگ قهوه ای تیره و طعم غنی و خوشایندی دارد و بهترین نوع شکلات است. شکلات تلخ در مقایسه با سایر شکلات ها، از کاکائوی بیشتری تهیه شده، بنابراین میزان پلی فنل و آنتی اکسیدان های آن که نقش ضد سرطانی دارد، زیادتر و فواید تغذیه ای آن بیشتر است. این شکلات برخلاف تصور عامه، حاوی شکر و چربی بوده و مصرف زیاد آن چاق کننده و برای دیابتی ها محدودیت دارد. شکلات تلخ برای بعد از قهوه بسیار مناسب است. اگر به دنبال شب بیداری در ایام عید هستید در کنار قهوه خود این شکلات را نیز داشته باشید.


شکلات سفید

شکلات

این شکلات ظاهری سفید رنگ داشته و اگر حاوی کره کاکائو باشد، هیچ نوع ماده رنگی در آن به کار نرفته و پایه اصلی آن از کره کاکائو تهیه شده است. شکلات سفید به دلیل درصد بالای چربی چندین برابر شکلات های دیگر کالری داشته و بسیار چاق کننده است. این شکلات کاکائو با درصد بالا ندارد اما طعم خوشمزه ای دارد. با این حال چربی بالای این شکلات می تواند برای افراد دارای دیابت و مشکل چاقی مضر باشد.


شکلات شیری

شکلات

این شکلات شیری رنگ و درصد شیرخشک آن بیشتر است. شیر افزوده شده به این شکلات به طور چشمگیر موجب افزایش ارزش تغذیه ای این محصول نمی شود و استفاده از آن برای افرادی که به پروتئین شیر حساسیت دارند، منع مصرف دارد. در واقع در این شکلات به جای شیر از شیر خشک استفاده شده است. در مصرف آن به شدت مراقب باشید!


شکلات قهوه

شکلات

یکی از خوشمزه ترین شکلات هاست. هنگامی که آن را از بسته اش خارج می کنیم، بوی دلپذیر قهوه به مشام می رسد. این شکلات سرشار از کافئین بوده و مصرف به اندازه آن نشاط آور و رفع کننده خستگی است. البته این را بدانید که مصرف بیش از حد آن اعتیادآور بوده و در صورت عدم دسترسی به آن خستگی و افسردگی در کسانی که آن را زیاد مصرف می کنند، پدید می آید. اگر نمی توانید قهوه مصرف کنید این شکلات می تواند به راحتی جایگزین آن شود. البته تاثیر بالای قهوه را ندارد!


شکلات مغزدار

شکلات

نسل جدیدی از شکلات است که به رنگ تیره و سفید در بازار یافت می شود. مغزهای درسته فندق یا بادام در میان آن به کار رفته و موجب افزایش ارزش تغذیه ای محصول می شود. تنها عیب این شکلات آن است که اگر مغز به کار رفته در آن تلخ باشد کام شما را شیرین نخواهد کرد. این نوع شکلات به شدت در بین کودکان محبوب هستند. با این حال مراقب باشید که مغز داخل آن در گلوی کودک نپرد!


شکلات سکه ای؛ نماد ثروت و برکت

بین خوراکی های رنگارنگ سفره عید نوروز، شکلات سکه ای با ظاهری زیبا و جذاب، خودنمایی می کند. این خوراکی دوست داشتنی، نه تنها طعم دلچسبی دارد، بلکه حامل آرزوی ثروت و برکت برای سال جدید است. شکلات های سکه ای از سال ها قبل جایگاه ویژه ای در سفره های نوروزی ایرانیان داشته اند و جزو زیباترین خوراکی هایی هستند که ضمن طعم دلچسب، ظاهر زیبایی هم دارند.

شکلات

شکلات های سکه ای در طرح ها و طعم های مختلف تولید می شوند و به عنوان هدیه ای شیرین برای عید نوروز نیز مناسب هستند. این نوع شکلات ها، به دلیل شباهت به سکه طلا، می توانند به عنوان نمادی از ثروت و برکت در نظر گرفته شوند و حامل آرزوی نیک برای یک سال پر برکت برای خانواده و دوستان باشند.


شکلات نقل و نبات - شکلات های سنتی نوروز

اگر بخواهیم انواع شکلات عید را نام ببریم و از شکلات های سنتی چیزی نگوییم بی انصافی است. در میان انبوه خوراکی های رنگارنگ سفره عید نوروز، نقل و نبات با ظاهری ساده و طعمی دلنشین، جایگاه ویژه ای دارد. این شیرینی سنتی، نه تنها حامل خاطرات خوش گذشته است، بلکه نمادی از صمیمیت و شادمانی در ایام عید نوروز به شمار می رود. نقل و نبات، در طعم های مختلفی مانند زعفرانی، گلاب و طعم های مختلف دیگر تولید می شود که هر کدام طعم منحصر به فرد و دلچسبی دارند.

شکلات
نقل و نبات از دیرباز در سفره های نوروزی ایرانیان جای داشته و به عنوان نمادی از شیرینی و شادکامی در سال جدید شناخته می شوند. همچنین، به دلیل داشتن شکر و زعفران، خواص مفید متعددی مانند تقویت حافظه و آرامش اعصاب هم دارند. نقل و نبات هدیه ای مناسب برای عید نوروز است و می توان از آن برای شاد کردن عزیزان خود استفاده کرد.


شکلات آبنبات - بهترین شکلات عید نوروز برای هر سلیقه ای

شکلات آبنبات بعد از شکلات های سنتی در جایگاه دوم قرار پرمصرف ها قرار داشته است. با ورود کاکائو و شکلات های کاکائویی، بازار آبنبات ها دچار تحول و تغییر شد. با این حال در میان خوراکی های رنگارنگ سفره عید نوروز، آبنبات با تنوع طعم و رنگ، گویی رنگین کمانی از شادی و شیرینی را به ارمغان می آورد. این خوراکی دوست داشتنی، نه تنها طعمی دلچسب دارد، بلکه حامل خاطرات خوش دوران کودکی و عیدهای باستانی است.

شکلات

تنوع بالای طعم های آبنبات که شامل میوه ای، ترش، شیرین و انواع طعم های دیگر می شود، آن را به گزینه مناسبی برای کادو دادن یا سرو برای مهمانان در عید نوروز تبدیل کرده است. آبنبات ها در طعم ها و قیمت های بسیار متنوعی وجود دارند که می توانید بر اساس خواسته ها، طعم دلخواه یا بودجه خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید.


شکلات های روکش دار شکلات های کادویی!

یک تیر و دو نشان، اگر به دنبال یک گزینه رسمی تر و مجلسی تر برای کادو دادن در عید نوروز یا سرو کردن برای مهمانان خود هستید، شکلات روکش دار را به شما پیشنهاد می کنیم. در بین انواع شکلات عید این نوع شکلات ها برای کادو دادن در مهمانی ها به شدت مورد توجه هستند. شکلات های روکش دار ضمن تنوع بسیار زیاد در طعم و مزه، دارای ظاهر شیک و جذابی هستند که باعث شده گزینه مناسبی در عید نوروز به شمار می آیند.

شکلات

شکلات های روکش دار با تنوع طعم و رنگ، طعمی دلچسب، ظاهری جذاب و خاطره ای خوش از عید نوروز را به ارمغان می آورند. این خوراکی دوست داشتنی برای هر سلیقه ای مناسب است و می تواند به عنوان هدیه ای شاد و رنگارنگ برای عید نوروز به اقوام و دوستان هدیه داده شود.


ویژگی شکلات خوب

حال که با انواع شکلات عید آشنا شدید بهتر است که کمی در خصوص ویژگی شکلات خوب هم اطلاعات کسب کنید. در واقع باید توجه داشته باشید که اگر قبل از خرید آگاهی و اطلاعات خودمان را افزایش دهیم خریدی سریع تر و با کیفیت تر خواهیم داشت و در تله زرق و برق های بسته بندی و بازاریابی های گمراه کننده نمی افتیم و انتخاب درستی خواهیم داشت!

شاید جالب باشد بدانید که تاریخچه صنعت شکلات سازی به حدود ۲۰۰۰ سال قبل باز می گردد. این خوراکی قدیمی همواره مورد توجه انسان بوده و از محبوبیت بسیاری در سراسر دنیا برخوردار است. شکلات انواع مختلفی دارد که شامل شکلات های نرم، مغزدار، تافی ها، شکلات تلخ، شیری، میوه ای و می شود. در هنگام خرید شکلات به موارد زیر دقت کنید و فقط به بسته بندی و قیمت شکلات توجه نداشته باشید!

ویژگی

مواد تشکیل دهنده شکلات

همانطور که گفته شد، هر شیرینی کوچکی که در ترکیب آن از کاکائو استفاده شده باشد شکلات نامیده می شود. بهترین شکلات ها از پودر کاکائو و کره کاکائو مرغوب تهیه می شوند. البته شکلات هایی با کیفیت های پایین تر نیز وجود دارد که در آن ها به جای استفاده از کره کاکائو که گرانقیمت ترین ترکیب در تهیه شکلات محسوب می شود از روغن های گیاهی از جمله پالم که در پایین ترین رده کیفیت قرار می گیرد استفاده می شود. به همین دلیل توصیه ما آن است که برای تهیه یک شکلات مرغوب حتما به مواد تشکیل دهنده درج شده روی محصول توجه کنید.

یک شکلات مرغوب شکلاتی است که در آن از مقدار مناسب پودر کاکائو و کره کاکائو استفاده شده باشد، در برخی از شکلات ها به جای استفاده از پودر کاکائو از ترکیب آن با شکر استفاده می شود که می تواند اثرات زیان باری برای دندان ها و سلامتی به همراه داشته باشد.

تاریخ تولید

یک شکلات خوب، شکلاتی است که مدت زمان زیادی از زمان تولید آن نگذشته باشد. در واقع هرچه شکلات تازه تری انتخاب کنید بهتر خواهد بود و شکلات طعم و عطر بهتری خواهد داشت. عموما شکلات های تلخ تا یک سال و شکلات سفید تا ۶ ماه بعد از تولید، تاریخ مصرف دارند.

بوی شکلات

یک شکلات با کیفیت رایحه و عطر قوی و دلپذیری دارد، شما می توانید هنگام انتخاب و خرید شکلات ها بهترین شکلات را از روی عطر آن تشخیص دهید.

ظاهر دلچسب و اغواکننده

علاوه بر عطر و طعم شکلات باید ظاهری دلچسب نیز داشته باشد. در واقع یک شکلات مرغوب دارای سطحی براق و صیقلی است و روی سطح آن اثری از لک، پوسته و ناهمواری نیست. هرچه رنگ شکلات تیره تر و مایل به قرمز باشد کیفیت بالاتری خواهد داشت.

بافت شکلات

شکلات ها دارای بافت های متنوعی هستند که با نوع شکلات ارتباط مستقیم دارد. با این حال یک شکلات مرغوب باید ترد و در عین حال منسجم باشد. بافت شکلات باید نرم بوده و در دهان به راحتی آب شود و هیچ ذره جامد یا ناخالصی در آن احساس نشود.

طعم بهشتی

طعم شکلات از جمله طعم های فراموش نشدنی است که نمی توان آن را با هیچ خوراکی دیگری مقایسه کرد. یک شکلات مرغوب دارای طعمی قوی است که برای مدت زمان زیادی در دهان باقی مانده و به سرعت از بین نمی رود.


خوشمزه ترین شکلات ایران

حال که با انواع شکلات عید آشنا شدید بهتر است که کمی در خصوص خوشمزه ترین شکلات ایران صحبت کنیم. انتخاب یک برند از بین برندها و شرکت های مختلفی که شکلات مناسب برای عید نوروز تولید می کنند، کار دشواری است. در ایران، برندهای متعددی در این زمینه فعالیت می کنند که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند.در ادامه به معرفی چند نمونه از این برندها می پردازیم:


پارمیدا - شکلات پارمیدا

پارمیدا، نامی شناخته شده در صنعت شکلات ایران به شمار می رود که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده است. این شرکت با تمرکز بر تولید شکلات های باکیفیت و طعم های منحصر به فرد، به یکی از محبوب ترین برندهای شکلات در ایران تبدیل شده است. پارمیدا تنوع بالایی در محصولات خود دارد و انواع مختلفی از شکلات ها را تولید می کند که از این دست می توان به شکلات تلخ با درصدهای مختلف کاکائو، شیری، مغزدار، میوه ای، صبحانه و شکلات های صنعتی و قنادی اشاره کرد.

پارمیدا

پارمیدا به زیبایی و جذابیت بسته بندی محصولات خود نیز توجه ویژه ای دارد. این موضوع سبب شده تا شکلات های پارمیدا به عنوان هدیه نیز انتخابی ایده آل باشند. شکلات های پارمیدا با تنوع بالا، طعم های دلچسب، کیفیت عالی، قیمت مناسب و بسته بندی های زیبا، انتخابی ایده آل برای سفره های عید نوروز هستند. این شکلات ها می توانند لحظات شاد و خاطره انگیزی را برای شما و عزیزانتان رقم بزنند.

آیدین - شکلات آیدین

آیدین، نامی شناخته شده و نوستالژیک در صنعت شکلات ایران به شمار می رود که فعالیت خود را از سال ۱۳۳۶ آغاز کرده است. این شرکت با سابقه درخشان خود، به عنوان یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین برندهای شکلات در ایران شناخته می شود. آیدین تنوع بالایی در محصولات خود دارد و انواع مختلفی از شکلات ها را تولید می کند که علاوه بر شکلات های تخته ای تلخ و شیری، مغزدار و میوه ای، شامل انواع بیسکویت، ویفر و نبات هم می شوند. اگر به دنبال شکلات های سالم تر هستید، می توانید از شکلات های با درصد کاکائو بالا یا شکلات های بدون شکر این کمپانی استفاده کنید.

آیدین

آیدین به عنوان یک برند نوستالژیک و دوست داشتنی در میان مردم ایران شناخته می شود. عطر و طعم دل نشین شکلات های آیدین که در خاطر همه ما مانده، به خاطر استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت است. محصولات این برند، گزینه بسیار مناسبی برای کادو دادن یا سرو کردن برای مهمانان در عید نوروز هستند.

شونیز - شکلات شونیز

یکی دیگر از شرکت های شناخته شده و معتبر فعال در صنعت شکلات ایران، شونیز نام دارد که حتما با محصولات متنوع و خوش طعم آن آشنا هستید. این محصولات با مرغوب ترین و باکیفیت ترین مواد تولید می شوند که راز ماندگاری این برند در صنعت رقابتی شکلات ایران است. علاوه براین، شونیز یکی از باسابقه ترین برندهای شکلات در ایران است که از سال ۱۳۵۵ در این صنعت فعالیت می کند و در طی این سال ها، همواره به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین برندها خودش را حفظ کرده است.

شونیز

زمینه فعالیت شرکت شونیز بسیار وسیع و گسترده است. این شرکت علاوه بر انواع شکلات، در زمینه های متعدد دیگری نظیر پودر کاکائو، کره کاکائو، بیسکویت، ویفر، تافی، آبنبات، آدامس، اسنک، پاستیل و بسیاری از خوراکی های دیگر فعالیت می کند. شونیز به دلیل کیفیت بالا و تنوع محصولات خود، به بیش از ۳۷ کشور جهان صادرات دارد. شکلات های شومیز با تنوع بالا، طعم های دلچسب، کیفیت عالی، قیمت مناسب و بسته بندی های جذاب، انتخابی ایده آل برای سفره های عید نوروز هستند.

فرمند - شکلات فرمند

یکی دیگر از شرکت های کهنه کار فعال در صنعت شکلات و انواع دیگر خوراکی ها، فرمند نام دارد که از سال ۱۳۵۴ فعالیت می کند. این شرکت در تبریز تاسیس شد و ابتدا با تولید تافی و آبنبات فعالیت خود را آغاز کرد تا به تدریج تنوع محصولات خود را افزایش داد. امروز فرمند یکی از قدیمی ترین برندهای فعال در بازار محسوب می شود که محصولات بسیار متنوعی در بازار عرضه می کند. طعم های نوستالژیک شکلات های فرمند، مانند شکلات تخته ای تلخ فرمند و شکلات صبحانه فرمند، برای بسیاری از افراد جذاب و خاطره انگیز است.

فرمند

درواقع، فرمند اولین تولیدکننده شکلات صبحانه در ایران محسوب می شود و در حال حاضر محصولات این شرکت بزرگ و شناخته شده، به بیش از ۲۰ کشور مختلف دنیا صادر می شوند. فرمند از بسته بندی های جذاب و متنوعی برای محصولات خود استفاده می کند و همین موضوع هم سبب شده تا شکلات های فرمند به عنوان هدیه نیز انتخاب ایده آلی باشند. همچنین، به دلیل داشتن عطر و طعم دل چسب، برای پذیرایی از مهمانان هم بسیار مناسب هستند.

شیرین عسل - شکلات شیرین عسل

شیرین عسل که امروزه یکی از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده محصولات غذایی در ایران شناخته می شود، سابقه بسیار درخشانی دارد. این شرکت در سال ۱۳۷۱ در شهر تبریز تاسیس شد و در ابتدا، فعالیت خود را با تولید بیسکوییت شروع کرد؛ اما به مرور زمان فعالیت خود را گسترش داد و با تولید محصولات متنوع از جمله انواع شکلات نظیر میوه ای، شیری، کاکائویی و شکلات های کادویی، خودش را به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده شکلات ایران مطرح کرد.

شیرین

تنوع بالا، یکی از شاخصه های اصلی محصولات شیرین عسل به شمار می رود و این در حالی است که ضمن چنین تنوع بالایی، یکی از مقرون به صرفه ترین برندهای ایرانی نیز به شمار می رود. این تنوع گسترده، باعث شده تا محصولات شیرین عسل به بیش از ۴۰ کشور دنیا صادر شوند. محصولات شیرین عسل به دلیل تنوع بالا، طعم خوب، کیفیت مطلوب، قیمت مناسب و بسته بندی جذاب، انتخاب بسیار خوبی برای عید نوروز هستند.

باراکا - شکلات باراکا

باراکا یکی از باکیفیت ترین برندهای تولیدکننده انواع شکلات است که روی ارائه طعم های کلاسیک تمرکز دارد؛ اما علاوه بر طعم های کلاسیک، نظیر شکلات تلخ و شکلات شیری، طعم های جدید و متنوع دیگری را نیز به بازار عرضه کرده که طرفداران زیادی هم دارند. باراکا یکی از برندهای معتبر شکلات در ایران است که محصولات شیک با بسته بندی های زیبا و لوکس ارائه می کند.

باراکا

این شرکت، از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت در تولید محصولات خود استفاده می کند. همین موضوع سبب شده تا طعم و عطر شکلات های باراکا بسیار دلچسب باشد. با وجود کیفیت بالا، قیمت شکلات های باراکا کاملا مناسب است.

برنوتی - شکلات برنوتی

در بین برندهای مختلفی که تا اینجا به عنوان بهترین شکلات عید نوروز معرفی کرده ایم، برنوتی از همه جدیدتر است. این شرکت در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است و در همین مدت نسبتا کوتاهی که از راه انداری آن سپری شده، توانسته خودش را به عنوان یکی از بهترین برندهای شکلات ایرانی مطرح کند.

برنوتی

برنوتی بیشتر بر ارائه شکلات تلخ و شیری تمرکز دارد. شکلات های تلخ این شرکت تنوع بسیار بالایی دارند و با درصدهای مختلف تولید و عرضه می شوند. استفاده از بسته بندی لوکس و جذاب نیز یکی دیگر از ویژگی های شاخص شکلات های برنوتی است.

مگا استار - شکلات مگا استار

مگا

یکی دیگر از شرکت های نسبتا نوپای ایرانی در صنعت شکلات که نسبت به برندهای دیگر نظیر شیرین عسل، باراکا و آیدین سابقه کم تری دارد، مگا استار است. این شرکت سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است و دفتر مرکز آن در شهر یزد قرار دارد. این برند با شعار مگا استار، لحظات شیرین زندگی سعی بر ارائه محصولاتی دارد که حس نزدیک بودن داشته باشند.

آناتا - شکلات آناتا

آناتا

یکی دیگر از نام های شناخته شده در صنعت شکلات ایران، آناتا است که از سال ۱۳۷۸ در این بازار فعالیت می کند. این شرکت با تمرکز بر کیفیت بالا، طعم های متنوع، بسته بندی های جذاب و قیمت مناسب، به یکی از برندهای محبوب شکلات در ایران تبدیل شده است. این شرکت با انتخاب شعار آناتا، طعم بهشت یکی از شاخص ترین ویژگی های محصولات خود که طعم بی نظیر و بسیار دل نشین است را برجسته می کند.

شکلات تافی Roshen- شکلات برند روشن

شکلات خارجی Roshen، نامی شناخته شده در صنعت شیرینی جات جهان است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۶ میلادی در کشور اوکراین آغاز کرده است و امروزه به یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان شیرینی جات در جهان تبدیل شده است. شرکت Roshen توسط Petro Poroshenko، سیاست مدار و تاجر اوکراینی تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۳۰ کارخانه در اوکراین و سایر نقاط جهان دارد و محصولات خود را به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر می کند.

شکلات

یکی از محبوب ترین محصولات Roshen، شکلات تافی آن است. این تافی ها در طعم های مختلفی مانند کرم برولی، قهوه، کارامل، فندق و طعم های مختلف دیگر تولید می شوند و با توجه به کیفیت بالا و طعم های دلچسب، مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان در سراسر جهان قرار گرفته اند. محصولات این شرکت در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارند و برخی از آن ها که برای جشن سال نو مناسب هستند.

دراژه و شکلات M M - اسمارتیز ام اند ام (m m)

شکلات M M rsquos که در واقع مخفف عبارت Mars Murrie rsquos نام تجاری یک برند محبوب دراژه و شکلات است که توسط شرکت Mars Wrigley Confectionery، زیرمجموعه Mars, Incorporated تولید می شود. شکلات M M rsquos در سال ۱۹۴۱ توسط Forrest Mars Sr راه اندازی شد. او ایده این دراژه ها را از شکلات های Smarties اسمارتیز که در انگلستان محبوب بودند، الهام گرفت.

دراژه

محصولات M M rsquos تنوع بالایی دارند و در طعم ها و رنگ های مختلف عرضه می شوند. این برند یکی از محبوب ترین برندهای شکلات در ایران است که استقبال گسترده ای از آن می شود و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. به دلیل محبوبیت و تنوع بسیار بالای محصولات این برند در ایران، یکی از بهترین گزینه ها برای عید نوروز است.

شکلات Toblerone - شکلات زرد تابلرون Toblerone

شکلات Toblerone نام تجاری یک برند محبوب شکلات سوئیسی است که توسط شرکت Mondelēz International تولید می شود. این برند در سال ۱۹۰۸ میلادی توسط Theodor Tobler و Emil Baumann در شهر برن سوئیس تاسیس شد و امروزه به عنوان یکی از بهترین برندهای شکلات در سراسر دنیا شهرت دارد.

شکلات

برند Toblerone به دلیل طعم های دلچسب، شکل ظاهری منحصر به فرد و تنوع بالای محصولات خود، مورد استقبال افراد در تمام سنین قرار گرفته است و در ایران هم جزو محبوب ترین برندهای شکلات به شمار می رود.


چه طعمی از شکلات برای عید نوروز مناسب است؟

حال که با انواع شکلات عید آشنا شدید کم کم باید به سراغ انتخاب و خرید این شکلات ها بروید. برای سفارش شکلات عید نوروز یا هر مراسم دیگری باید بهترین ها را خریداری کنید. مجموعه سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت شکلات های گوناگونی با بهترین قیمت و کیفیت به مشتریان خود ارائه می کند.

ما کاملا به این موضوع واقف هستیم که شکلات ها انواع مختلفی دارند و آن ها با توجه به سلیقه افراد، استفاده می شوند اما برخی از طعم های شکلات، به اندازه ای دلنشین هستند که به طور تقریبی همه افراد آن ها را دوست دارند و از آن طعم خریداری می کنند مانند شکلات های شیری، فندقی و غیره، به همین دلیل شما می توانید به راحتی نسبت به انتخاب انواع شکلات از این مجموعه اقدام نمایید.


مزایای استفاده از شکلات

مزایای استفاده از شکلات به صورت رسمی و معتبر در مجله ها و محافل پزشکی اعلام شده است. البته مصرف بی رویه و پرخوری در هر چیزی مضر است. با این حال مصرف به قاعده و مناسب شکلات برای ما انسان ها مفید است.
آیا شکلات برای سلامتی ما مفید است؟

مزایای

شکلات علاوه بر خوشمزه بودن دارای خواص مفیدی است. یکی از تاثیرات عجیب آن در ترشح هورمون اندروفین است. هورمون اندروفین معمولا در اثر ورزش و یا رویدادهای خاص در بدن ترشح می شود. خوردن شکلات نیز موجب ترشح این هورمون خواهد شد! اندروفین موجب احساس لذت و خوشی در فرد می شود. البته همچنان نقش ورزش در سلامتی ما کمرنگ نمی شود.

کاهش استرس

می توانید استرس خود را با خوردن شکلات کاهش دهید و از طریق افزایش جریان خون رسانی به مغز، موجب افزایش تمرکز و تقویت حافظه میگردد.

تاثیر در پوست

حتی برای زیبایی پوست ما هم مفید است. مقدار زیاد فلاونوئیدهای در آن وجود دارد که باعث محافظت پوست و افزایش مقاومت پوست ما در برابر نور خورشید می شود.

مضرات شکلات

اگر در خصوص مزایای استفاده از شکلات صحبت می کنیم باید در خصوص مضرات شکلات نیز صحبت کنیم. این ماده غذایی خوشمزه و پرطرفدار در صورت مصرف بی رویه و پرخوری مشکلات زیادی را به وجود می آورد. همه ما به خوبی با مصرف بیش از حد مواد قندی و حتی کافئین دار آشنا هستیم. با این حال مضرات شکلات شامل موارد دیگری هم می شود که گویا کمتر به آن توجه شده است. در این جا به مهمترین آنها اشاره می کنیم!

مضرات

شکلات رژیمی

این روزها شکلات های زیادی را با نام رژیمی تبلیغ می کنند. در این نوع شکلات ها قند مصنوعی جایگزین شکر شده و مصرف آن به افراد دیابتی و چاق توصیه می شود، اما این گونه نیست. فرض می کنیم شکر شکلات حذف شده است؛ اما آیا کره کاکائو، روغن های نباتی یا شیرخشکی که به این محصول افزوده می شود و ۲ برابر کربوهیدرات ها (قندها) حاوی انرژی اند نیز حذف شده است؟ اگر هم قرار باشد این ترکیبات حذف شود، دیگر جرمی از شکلات باقی نخواهد ماند؛ بنابراین رژیمی بودن این محصول مفهوم دیگری دارد. این شکلات ها تنها برای افراد دیابتی کم وزنی که به شکر حساسیت داشته و بدنشان قادر به ترشح انسولین نیست، آن هم با نظر پزشک مربوطه مناسب است.

آلرژی به شکلات

شکلات با تمام ویژگی ها و فوایدی که دارد، برای برخی افراد محدودیت مصرف دارد. افراد مبتلا به آلرژی های غذایی مخصوصا کره بادام زمینی، افرادی که زمینه ابتلا به کهیر و تبخال دارند، بیماران دچار فیبروکیستیک سینه، کسانی که به زخم معده و رفلاکس مبتلا هستند، کسانی که از بیخوابی رنج می برند، بیماران دچار سیروز کبدی، افراد دارای کلیه سنگ ساز و افراد دیابتی باید با نظر پزشک مربوطه این شیرینی لذیذ را میل کنند.

رنگ مصنوعی

به عنوان مثال، آب نبات های رنگی که فقط حاوی آب، شکر، رنگ دهنده و طعم دهنده های مختلف هستند، جزو بدترین گزینه ها برای ایام نوروز محسوب می شوند زیرا مصرف آنها نه تنها هیچ ارزش تغذیه ای خاصی ندارد بلکه می تواند سلامت شما و مهمانان تان را هم به خطر بیندازد. در این بین باید به شکلات های قوهو با رنگ و طعم دهنده مصنوعی هم اشاره کرد!

خرید شکلات از بامو مارکت

حال که به خوبی با انواع شکلات عید آشنا شدید می توانید نسبت به خرید شکلات از بامو مارکت اقدام کنید. اگر اهل خرید شکلات برای پذیرایی نوروز هستید، باز هم تکرار می کنیم که حتما باید مسائل سلامت محور قبل از انتخاب و خرید را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که تافی های مغزدار که حاوی مغزی شکلات یا آجیل ها هستند، می توانند گزینه قابل قبولی باشند، اما تافی ها برای سالمندانی که دندان مصنوعی دارند یا حتی برای کودکان 6 تا 9 ساله که دندان لق شیری دارند، گزینه چندان مطلوبی محسوب نمی شوند.

بهترین و سالم ترین انتخاب در میان شکلات ها، شکلات های تلخ بالای 70 درصد هستند که حاوی تکه های میوه های خشک یا مغزدانه ها باشند. مصرف متعادل این شکلات ها می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند، باعث بهبود خلق وخو شود و انرژی فرد را هم تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

سوپر مارکت آنلاین

برای خرید شکلات عید نوروز، می توانید به سایت سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت مراجعه کنید. تمامی شکلات هایی این مجموعه، با بهترین قیمت قابل خریداری هستند. شما می توانید اسم شکلات مورد نظر خود را در نوار جستجو وارد کنید یا به دسته بندی شکلات در سایت بامو مارکت مراجعه کنید و با انتخاب برند مورد نظر خود، انواع و اقسام شکلات ها و محصولات دیگر مناسب برای عید نوروز را مشاهده کنید.

خرید

سوپر مارکت آنلاین که با نام بامو مارکت شناخته می شود به عنوان یکی از بهترین سوپر مارکت های آنلاین در ایران شناخته می شود. سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت این اطمینان را به شما می دهد که بهترین محصولات و سالم ترین ها را برای شما فراهم آورده است. شما می توانید محصول مورد نظر خود را به آسودگی انتخاب کنید و به سبد خرید خود بیافزایید و بعد از پرداخت آسان محصول خود را در درب منزل و یا محل کار خود دریافت کنید. شما با خرید از بامو مارکت می توانید از تخفیف ها و مزایای خاص استفاده کنید.

سوپر مارکت آنلاین اراک

سوپر مارکت آنلاین اراک که با نام بامو مارکت شناخته می شود بهترین و کامل ترین فروشگاه در زمینه فروش انواع شکلات در بسته بندی های مختلف است. فرقی نمی کند در کجای ایران هستید، سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت می تواند به راحتی محصول خریداری شده توسط شما را به محل زندگی شما ارسال کند. شما می توانید با مراجعه به صفحه ی هر محصول در سایت یا اپلیکیشن بامو مارکت، مشخصات و قیمت آن را بررسی کرده و عکس محصول را مشاهده نمایید و در صورت تمایل از این محصول خرید آنلاین انجام دهید.

خرید آنلاین جو دو سر از سوپر مارکت آنلاین اراک در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود. در نتیجه می توانید به راحتی زمانی که در منزل، محل کار و یا حتی در باشگاه ورزشی مشغول تمرین هستید سفارش خود را ثبت کرده و آن را درب منزل، محل کار و حتی باشگاه خود دریافت کنید.


سوالات متداول در خصوص انواع شکلات عید

بهترین برند شکلات برای عید نوروز کدام است؟

انتخاب بهترین برند به سلیقه، بودجه و نیازهای شما بستگی دارد. برندهای خارجی و ایرانی زیادی در این بازار فعالیت می کنند که متناسب با خواسته های خود می توانید محصولات یکی از آن ها را انتخاب کنید.


چه نوع شکلاتی برای عید نوروز مناسب است؟

شکلات های تخته ای، مغزدار، میوه ای و ترافل از جمله محبوب ترین شکلات ها برای عید نوروز هستند. این به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد که کدام را انتخاب کنید.


شکلات عید نوروز را از کجا بخریم؟

برای خرید شکلات عید نوروز، می توانید به سایت بامو مارکت مراجعه کرده و انواع زیادی از شکلات های مختلف را با بهترین قیمت و بالاترین تنوع تهیه کنید.


نظر کاربران